MAVZU:7300:54,
9007:89,4080:36 ko`rinishidagi misollarni yechish mavzusi yuzasidan
mustahkamlash.
Dars maqsadi.
a)Ta’limiy: 7300:54, 9007:89,4080:36 ko`rinishidagi
mavzusi yuzasidan misol va masalani mustaqil yechish orqali ularni mustaqil
fikirlash qobilyatlarini shakllantirish.
b)Tarbiyaviy: Estetik tarbiya berish, kattalarni
hurmat qilishga ,tabiyatga ongli munosabatda bo`lishga o`rgatish.
c)Rivojlantiruvchi:O`quvchilarni og`zaki va yozma
hisoblash malakasini rivojlantirish.
Dars turi:Aralash
Dars metodi:guruhda
ishlash,suhbat, tushuntirish.
Dars
jihozi:Darslik,o’yinlar,guruh nomlari yozilgan konvert va
topshiriqlar,multimediya.
Darsning
borishi:
1.Tashkiliy
qism
a)
O’quvchilar diqqatini darsga jalb etish va darsga tayyoraligini aniqlash.
b) Navbatchilar
hisoboti. Bugun 2 mart haftaning 1-o’qish kuni . Dushanba bugun darsda (kim bor yo’qligi)
aytiladi.
-Bolajonlar hozir qaysi dars?
-Hozir matematika darsi.
Darsmiz Shiori:
-Matematika har yerda kerak uni bilish uchun o`qimoq
kerak.
Agar Ko`paytiralmasang
2 ni 3ga o`qiganlaring chiqadi puchga.
2) O`qituvchi: Bugun darsmiz noan`anaviy tarzda
o`tkaziladi.
3-guruhga bo`linamiz Sardorlar saylanadi, kanvertlar tortiladi,
guruhlar nomlanadi)
1)
KVADRAT:
2)
TO`G`RI
TO`RT BURCHAK:
3)
UCHBURCHAK:
III. Yangi mavzu bayoni:
Bugungi darsmiz musobaqa tarzida tashkil qilamiz.
5 ta shart asosida
baxslashamiz.
1)
Uyga
vazifasini tekshirish.
2)
Masalani
bajarish.
3)
Amallarni
bajarish
4)
Tenglamani
bajarish.
5)
Bo`linma
va qoldiqni topish.
I-SHART
Uyga vazifasini tekshirish.
I-Guruh:
456*26=11.856 4027*53=213.431 320*75:800=30
II-Guruh:
970*82=79.540
6580*44=289.520
46800:90*48=24.960
III-Guruh:
a)
Uchburchakni perimetrini topig:
1.5 sm 3 sm
A 3.5sm C
AB= 1.5 sm
BC= 3sm AC= 3.5 sm P= 8sm
D
E
C
K
Eni---4sm bo`yi----1 sm S= 4*1=4sm
II-SHART:
a) Bo`yi 30m va eni 20 m
bo`lgan to`g`rito`rtburchak shaklidagi maydonning o`n ikkidan bir qismini
uy egallaydi. Qolgan maydonning
besahdan bir qismini bog` egallaydi. Uy necha kvadrat metr maydonni egallaydi?
Bog`chi?
Y: 1) 20*30=600 m2 maydonning yuzi.
2)600:12=50 m2 uyning
3)
600-50=550 m2qolgan
4)
550:5=110 m2 bog`
b)
Yozgi oromgohda bir oyda turli don mahsulotlaridan 83 kg sarflandi. Guruch 36
kg , grechka yormasi 2marta kam sarflanadi.Sarflangan mahsulotning qolganini
mosh tashkil etadi. Necha kilogram mosh sarflanadi?
Y: 1) 36:2=18 kg
grechka
2) 36+18=54
kg guruch va grechka
3) 83-54=29
kg mosh
J: 29kg mosh
sarflangan.
b) Bir guruhda 42 o`quvch,ikkinchisida
birinchisidagiga qaraganda 8 ta kam ,
uchinchisida esa ikkinchisidagiga qaraganda 4 ta ko`p o`quvchi bor. Uchinchi
guruhda nechta o`quvchi bor?
Y:
1)42-8=34
2)34+4=38
J:3-guruh
38 ta o`quvchi bor
III-SHART:
Amallarni yeching.
a)30815+6050*20:50=33.235
b) 900-700:(37+33)*6=840
c)94720:80*96+89994=203.658
IV-SHART: Tenglamani bajarish.
a)
900-x*40=660 b) x:20=4800:48 c)728100:x=900
x*40=900-660
x:20=100 x=728100:900
x*40=240
x=100*20 x=809
x=240:40 x=2000
x=6
V-SHART:Bo`linma va qoldiqni toppish?
a) 1605:10=16 (5 qoldiq)
b) 15872:5=3174 (2 qoldiq)
c) 36707:8=4588 (3 qoldiq)
IV.
Mustahkamlash. Darsga fol qatnashgan o`quvchilar rag`batlantirish va baholash .
G`olib guruh aniqlash
Uyga
vazifa :
№ 705-musol
№706- masala
Комментариев нет:
Отправить комментарий